Kliv in i Magis magiska värld

Kliv in i Magis magiska värld

Syftet med mobilspelet Magis är att använda sig av spelvärldens och berättelsens möjligheter för att öka barns kunskaper om välmående. Den arbetsgrupp som utvecklat spelet består av yrkespersoner inom psykologi, psykisk hälsa, pedagogik och spelutveckling.

Årskurserna 1-3

Spelet utspelar sig i en magisk värld där Lotta Drake har bränt ner Runlunden. Draken ångrar det hon gjort och säger att det var den elaka Trollkarlen som gjorde henne så rasande. Leta efter runstensplantor i olika magiska världar, så att de kan planteras igen i Runlunden.

Årskurserna 4-6

I Magibyns skola händer det något skumt: saker försvinner och någon spelar spratt med andra. Ta reda på vem som ligger bakom allt och hjälp klassen att arbeta mot samma mål. Det är en förutsättning för att klassen ska klara sig i Magitävlingen.

Material för professionella

MIELI psykisk hälsa Österbotten och institutionen för psykologi vid Jyväskylä universitet har i samarbete med självständiga spelutvecklare utarbetat spelet och tillhörande övningar. Materialet kan laddas ner utan kostnad från hemsidan.

Årskurserna 1-3

Spelet utspelar sig i en magisk värld där Lotta Drake har bränt ner Runlunden. Draken ångrar det hon gjort och säger att det var den elaka Trollkarlen som gjorde henne så rasande. Leta efter runstensplantor i olika magiska världar, så att de kan planteras igen i Runlunden.

Årskurserna 4-6

I Magibyns skola händer det något skumt: saker försvinner och någon spelar spratt med andra. Ta reda på vem som ligger bakom allt och hjälp klassen att arbeta mot samma mål. Det är en förutsättning för att klassen ska klara sig i Magitävlingen.

Material för professionella

MIELI psykisk hälsa Österbotten och institutionen för psykologi vid Jyväskylä universitet har i samarbete med självständiga spelutvecklare utarbetat spelet och tillhörande övningar. Materialet kan laddas ner utan kostnad från hemsidan.

Spel för årskurs 1-3

Spelet utspelar sig i en magisk värld där Lotta Drake har bränt ner Runlunden. Draken ångrar det hon gjort och säger att det var den elaka Trollkarlen som gjorde henne så rasande. Leta efter runstensplantor i olika magiska världar, så att de kan planteras igen i Runlunden.

Spel för årskurs 4-6

I Magibyns skola händer det något skumt: saker försvinner och någon spelar spratt med andra. Ta reda på vem som ligger bakom allt och hjälp klassen att arbeta mot samma mål. Det är en förutsättning för att klassen ska klara sig i Magitävlingen.

Materia för professionella

MIELI psykisk hälsa Österbotten och institutionen för psykologi vid Jyväskylä universitet har i samarbete med självständiga spelutvecklare utarbetat spelet och tillhörande övningar. Materialet kan laddas ner utan kostnad från hemsidan.

Spel för årskurs 1-3

Spelet utspelar sig i en magisk värld där Lotta Drake har bränt ner Runlunden. Draken ångrar det hon gjort och säger att det var den elaka Trollkarlen som gjorde henne så rasande. Leta efter runstensplantor i olika magiska världar, så att de kan planteras igen i Runlunden.

Spel för årskurs 4-6

I Magibyns skola händer det något skumt: saker försvinner och någon spelar spratt med andra. Ta reda på vem som ligger bakom allt och hjälp klassen att arbeta mot samma mål. Det är en förutsättning för att klassen ska klara sig i Magitävlingen.

För professionella

MIELI psykisk hälsa Österbotten och institutionen för psykologi vid Jyväskylä universitet har i samarbete med självständiga spelutvecklare utarbetat spelet och tillhörande övningar. Materialet kan laddas ner utan kostnad från hemsidan.